Podpowiedzi
1. Znaleźć wybraną przez siebie epokę i listę
utworów do analizy tu.
2. Przypomnieć sobie Motyw-zycia-na-tle-sinusoidy.
3. Dokładnie i kilka razy przeczytać tekst.
4. Zanotować pierwsze swoje spostrzeżenia, uwagi i
skojarzenia.
6. Zanotować efekty analizy w zeszycie.
7. Poszukać w tekście, w jaki sposób w tym tekście
z określonej epoki napisano o następujących zagadnieniach:
·
Życie i czas (Przemijanie)
·
Życie i śmierć (Jak się pisze o śmierci?)
·
Życie i świat (Kim jest człowiek?)
·
Życie jako metafora (wędrówka? teatr? labirynt?
sen? a może jeszcze coś innego?
·
Na czym polega sens życia?
·
Czy życie jednostki ma wartość?
·
Jaka jest pozycja jednostki w świecie?
Po więcej wyjaśnień odsyłam do
Prezentacja i do artykułów prof. Jana Tomkowskiego Zycie-koncepcje-literackie-i-filozoficzne. (Znajdziecie tam krótkie artykuły dotyczące powyższych zagadnień.)
8.
Wszystko dobrze przemyśleć, przedyskutować z nauczycielem, kolegami, rodzicami, in. osobami. Wnioski zanotować w zeszycie.
9.
Przygotować prezentację.
[np. PowerPoint lub Prezi]
UWAGA! Można przygotować jeden wybrany tekst z danej epoki,
jeśli znajdziecie w nim odpowiedzi na wszystkie pytania. Jeśli nie znajdziecie
odpowiedzi w jednym tekście, należy ich poszukać w następnym utworze z listy.