sobota, 8 października 2016

Lekcja 6/16,17,18



Temat: Motyw życia w wybranych utworach literackich różnych epok. Samodzielna praca z tekstami.

Sprawdź, w którym miejscu pracy jesteśmy. (Pkt.4) 

Kontynuujemy pracę według poniższego schematu.

1.     Znaleźć wybraną przez siebie epokę i listę utworów do analizy tu.
2.     Przypomnieć sobie Motyw życia na tle sinusoidy. 
3.     Dokładnie i kilka razy przeczytać tekst.
4.     Zanotować pierwsze swoje spostrzeżenia, uwagi i skojarzenia.
6.    Zanotować efekty analizy w zeszycie.
7.     Poszukać w tekście, w jaki sposób w tym tekście z określonej epoki napisano o następujących zagadnieniach:
·           Życie i czas (Przemijanie)
·           Życie i śmierć (Jak się pisze o śmierci?)
·           Życie i świat (Kim jest człowiek?)
·           Życie jako metafora (wędrówka? teatr? labirynt? sen? a może jeszcze coś innego?
·           Na czym polega sens życia?
·           Czy życie jednostki ma wartość?
·           Jaka jest pozycja jednostki w świecie?

 8.   Wnioski zanotować w zeszycie. 
 9.  Wnioski wpisać do tabeli na tablicy.


W razie wątpliwości możecie poszukać rozwiązań w Prezentacja i w artykułach prof. Jana Tomkowskiego Zycie-koncepcje-literackie-i-filozoficzne. (Znajdziecie tam krótkie artykuły dotyczące powyższych zagadnień.)

Na lekcji dyskutujemy, wspólnie analizujemy, czytamy nowe fragmenty, które dodatkowo naświetlają problem.

Zachęcam do dzielenia się przemyśleniami i do zadawania pytań!!!